Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем датчик/друго предна врата.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем датчик/друго предна врата.

    Здравейте колеги,имам много неприятен и дразнещ проблем, с предна лява врата. Случва се следното нещо:
    Във движение периодично,но доста често вече, борд компютъра индикира че вратата ми е отворена светват лампи и започва и да сигнализира със звуков сигнал.много дразнещо,понякога паркирам и след заключване лампите не изгасват. Прави ми впечатление че това се случва по-често като друсна някъде. проверих буксата пръснах я с ВД, смених и бравата с друга(втора употреба) защото мислех че проблема е в датчика,но все така. Моля, колеги помогнете, някаква идея как да се справя, може и да се изолира по- някакъв начин да не работи този индикатор за тази врата. Не открих тема която да ми помогне.
    колата е алфа 166 3.0

  • #2
    Проблемът най-вероятно се дължи на моментна паразитна връзка на проводника, свързващ двете означени крайни точки към шаси:



    Щом си сменял бравата, вероятно проводникът се допира на корпус или в участъка между бравата и буксата на вратата (между вратата и купето), или между буксата на вратата и буксата на арматурното табло.
    Това, което най-лесно можеш да направиш е да откачиш проводника от пин D1 на буксата на вратата (D30):




    След като откачиш въпросния проводник, ако проблемът изчезне, търси нежеланата връзка в самата врата. Ако проблемът не изчезне, търси късото по кабела между буксата на вратата и пин 14 от букса "B" на арматурното табло или неговите разклонения. Като свалиш таблото и го гледаш отзад, букса B e втората от дясно наляво (синя на цвят).


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Много благодаря за изчерпателното обяснение. Направих това с буксата проблема не е от вратата, ще продължавам натам, имаш в предвид таблото на километража ли?

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от kontrabanda Покажи съобщение
        Много благодаря за изчерпателното обяснение. Направих това с буксата проблема не е от вратата, ще продължавам натам, имаш в предвид таблото на километража ли?
        Да. Говоря за таблото с приборите. Сваля се лесно, като се развият двете винтчета в горната му част.
        Воланът се поставя в положение максимално надолу и максимално издърпан. Таблото се изтегля от леглото му и бъркайки зад него буксите се откачат. Така въпросната букса става достъпна. Може да откачиш кабела от въпросния пин и да видиш дали проблемът изчезва


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Колега свалих го, с риск да се изложа бих искал да те попитам как да разбера кой точно е пин 14, схемата е супер но не ми е напълно ясна>

          ---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:52 ----------

          Първоначално публикувано от kontrabanda Покажи съобщение
          Колега свалих го, с риск да се изложа бих искал да те попитам как да разбера кой точно е пин 14, схемата е супер но не ми е напълно ясна>
          Много неориентиран се оказах,то си е номерирано всичко. намерих го

          Comment


          • #6
            Колега този пин е за предна лява врата така ли? Искам да попитам ако го откача и проблема се реши може ли да си остане откачен и другите индикатори ще работят ли? Мерси

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от kontrabanda Покажи съобщение
              Колега този пин е за предна лява врата така ли? Искам да попитам ако го откача и проблема се реши може ли да си остане откачен и другите индикатори ще работят ли? Мерси
              Ако откачиш този пин от таблото, няма да работи само индикациата на таблото за тази врата.

              Разглеждайки схемата виждам, че въпросната връзка от контакта в бравата отива освен на индикацията в таблото още на 2 места:

              - към алармата:

              през букса D26 пин B6 до конектор B на алармата пин 8

              - към ECU - то на скоростите:

              през букса D84 пин 3 до ECU - то на скоростите (M55) пин 45.


              Късото съединение може да е и по тия 2 връзки.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Ако откачиш този пин от таблото, няма да работи само индикациата на таблото за тази врата.

                Разглеждайки схемата виждам, че въпросната връзка от контакта в бравата отива освен на индикацията в таблото още на 2 места:

                - към алармата:

                през букса D26 пин B6 до конектор B на алармата пин 8

                - към ECU - то на скоростите:

                през букса D84 пин 3 до ECU - то на скоростите (M55) пин 45.


                Късото съединение може да е и по тия 2 връзки.
                откачих пина проблема остава. Явно не е там. Сега трябва да търся по другите места.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kontrabanda Покажи съобщение
                  откачих пина проблема остава. Явно не е там. Сега трябва да търся по другите места.
                  Какво точно се случва като откачи пин 14 от таблото? Индикацията за отворена врата на таблото има ли я?


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Какво точно се случва като откачи пин 14 от таблото? Индикацията за отворена врата на таблото има ли я?
                    Не няма я, но продължава да свири

                    Comment


                    • #11
                      Ако откачиш пин 45 на ECU то на скоростите трябва да спре да пищи. Но е добре да откриеш къде е късото. Най вероятно някъде се е протрила изолация и опира на шаси. Мери съпротивление на кабела спрямо шаси и търси мястото.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Ако откачиш пин 45 на ECU то на скоростите трябва да спре да пищи. Но е добре да откриеш къде е късото. Най вероятно някъде се е протрила изолация и опира на шаси. Мери съпротивление на кабела спрямо шаси и търси мястото.
                        Откачих пищенето, сега е спокойствие, но някой ден не днес ще трябва да се направи.много благодаря като открия проблема ще споделя

                        Comment


                        • #13
                          То и аз вече имам проблем с предна лява врата и ще ползвам темата на колегата да питам и аз.

                          При мен проблема е точно обраното. Не всеки път ми индикира, че врата е отворена. Съответно и плафоните не светват. Предполагам, че проблема е в ключето в бравата. До тук добре.
                          Другия проблем е, че при затваряне на вратата понякога плафоните тогава светват и остават да светят много време. На таблото не свети индикацията за отворена врата, а плафоните светят. Също така понякога при отключване на колата плафоните не светват докато не отворя врата. Преди щом я заключа угасваха , а щом отключа светваха, а сега явно е според настроението им. Та може ли всичко това да е от предна лява врата?
                          Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                          Opel Astra J
                          ex:
                          Alfa Romeo 164 2.5TD
                          Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                          Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                            То и аз вече имам проблем с предна лява врата и ще ползвам темата на колегата да питам и аз.

                            При мен проблема е точно обраното. Не всеки път ми индикира, че врата е отворена. Съответно и плафоните не светват. Предполагам, че проблема е в ключето в бравата. До тук добре.
                            Другия проблем е, че при затваряне на вратата понякога плафоните тогава светват и остават да светят много време. На таблото не свети индикацията за отворена врата, а плафоните светят. Също така понякога при отключване на колата плафоните не светват докато не отворя врата. Преди щом я заключа угасваха , а щом отключа светваха, а сега явно е според настроението им. Та може ли всичко това да е от предна лява врата?
                            Откачи акумулатора, свали арматурното табло, откачи букса "B" (синята) и с омметър спрямо шаси мери на следните пинове:

                            Пин 12 спрямо шаси трябва да стане 0 ома, когато някой от бутоните на предните врати застане в горно положение (отключено)

                            Пин 14 спрямо шаси трябва да стане 0 ома когато предна лява врата бъде отворена.

                            Ако това не се случва винаги при посочените условия, търси причината за неизправността - лош контакт най-вероятно в буксата между вратата и купето или не-добре работещо микро-ключе в бравата.

                            Преди да правиш всичко това, разглоби буксата на предна лява врата и я почисти и напръскай с контактен спрей.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:23.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              ОК утре ще меря, че сега нямам мултицет.

                              Мерси.
                              Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                              Opel Astra J
                              ex:
                              Alfa Romeo 164 2.5TD
                              Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                              Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                              Comment

                              Working...
                              X